https://www.usmedia.nl/

3 minuten

Geschreven door: Erik

Instant Inspiration in de Houthavens

Samen met projectontwikkelaar Heren2 ‘onze’ Houthavens op de kaart zetten: da’s mooi werk

  • Project
  • Concept

Als ‘Houthaven-bewoners’ van het eerste uur (2010) en grote fans van dit opwindende gebied, waren wij zeer blij met de opdracht van projectontwikkelaar Heren2: ‘Help ons de Houthavens te promoten’. Een full-service traject, waarbij Us Media alles - van concept tot productie - voor haar rekening namen.

Hemd van het lijf

Kern van de opdracht: overtuig potentiële huurders ervan zich in de Houthavens te vestigen, door hen te laten zien wat zich hier afspeelt en wat het gebied te bieden heeft. In een vruchtbare kick-offsessie met de klant bespraken we uitvoerig de wensen en randvoorwaarden van Heren 5. We vroegen hen het hemd van het lijf over alles wat maar enigszins te maken had met de ontwikkeling van dit inspirerende gebied.

Tijd om aan de slag gegaan met een pittige brainstormsessie waarin een aantal belangrijke vragen centraal stond: ‘Wie zijn de potentiele Houthavens-huurders?’ ‘Hoe maken we de Houthavens interessant voor hen?’ Daarbij wilden we vooral wegblijven bij de droge verkooppraatjes die we allemaal wel kennen van de dertien-in-een-dozijn projectontwikkelaarssites, de emotieloze maquettes, artist impressions en saaie plattegronden.

Instant inspiration

De Houthavens zijn bestemd voor ‘creatieven’, zo heeft de lokale overheid bepaald. Dat bakent de doelgroep voor onze campagne al redelijk af: creatieve bedrijven, start-ups, kleine ondernemers, kunstenaars, (culturele) collectieven. Maar ook studenten en andere geïnteresseerden wilden wij laten zien dat het bruist in de Houthavens.

Al snel besloten we dat we hen met sterke visuele middelen à la minute een beeld wilden geven van de mogelijkheden. Instant inspiration. Door een enorme hoeveelheid associaties in te dikken tot een aantal kernwoorden, kwamen we uiteindelijk tot de essentie van waar de Houthavens voor staan. En dus van wat we wilden tonen om die essentie over te brengen.

Scrollen en enthousiast worden

Na een aantal iteraties met de klant, waarin we iedere stap van het conceptcreatieproces uitvoerig bespraken, was het concept helder. De basis vormde de website dehouthavens.com, met als blikvanger een video waarin we de Houthavens in ongeveer anderhalve minuut presenteren. Geen mini-docu maar meer videoclip-stijl - we gingen tenslotte voor instant inspiration. Daarnaast lichtten we met mooie fotografie en enkele regels tekst de zes belangrijkste aspecten van het gebied uit, gevolgd door een ‘call to action’ voor meer informatie (waarmee we meteen een waardevol contactmoment creëerden tussen gebruiker en projectontwikkelaar). Dit alles gepresenteerd op één lange pagina; geen moeilijke navigatie. Gewoon lekker scrollen, enthousiast worden en geïnspireerd raken: dat was het doel. De site is (vanzelfsprekend) volledig responsive en werkt dus op alle devices, van smartphone tot desktop en alles wat daar tussen zit.

Het resultaat mag er zijn. Wij blij, klant blij. Maar oordeel zelf. Kijk op [www.dehouthavens.com][2] voor een dosis instant inspiration.

koffie?

Neem even contact op en we maken snel een afspraak.