achtergrond
Het Aidsfonds streeft naar een wereld waar niemand meer sterft aan aids en waar mensen seksueel gezond zijn. Zodat iedereen vrij en zonder angst kan liefhebben. De website speelt een belangrijke rol in het behalen van de doelen op het gebied van fondsenwerving, leadgeneratie, betrekken van communities, informeren van informatiezoekers en communicatie in het algemeen. De huidige (niet mobile-first ontworpen) website is verouderd en functioneert niet optimaal op mobiele apparaten. Daarnaast is er ontevredenheid over het functioneren van het huidige CMS. Een mooie uitdaging voor us.
waarom US?
Het Aidsfonds koos voor us. vanwege onze ervaring met fondsenwervende platforms. Het fonds zocht een bureau met korte lijntjes, dat ook na de oplevering blijft meekijken en -denken en aandacht heeft voor beveiliging en optimalisatie van de site-performance.
werkwijze
us. helpt veel goede doelen en fondsenwervende organisaties, waarbij de nadruk veelal ligt op online fondsenwerving. Onze ideale werkwijze is een continue samenwerking tussen klant, experts en tools, met gedocumenteerde heldere doelen waar constant op wordt bijgestuurd en doorontwikkeld. Deze werkwijze hebben we met succes bij onze samenwerking met het Aidsfonds geïmplementeerd.
het resultaat
Voor het Aidsfonds bouwden we een nieuw fondsenwervend platform op basis van de NGO-suite. Een nieuwe sterke basis, die de komende jaren verder zal worden uitgebouwd op basis van het test driven optimalisatie proces in samenwerking met partner SDIM (zie hieronder).
Na de website van Stichting Vluchteling is de vernieuwde site aidsfonds.nl de tweede website die we onderbrengen in onze vernieuwde cloud infrastructuur, opgezet in het Google Cloud Platform (GCP). us. investeert de komende jaren in de ontwikkeling van diverse oplossingen in het GCP, zodat onze klanten kunnen profiteren van de vele innovaties, de schaalbaarheid en betrouwbaarheid van dit platform. Samen met Google ontwikkelen we nieuwe mogelijkheden voor goede doelen en fondsenwervende organisaties, onder meer op het gebied van (generatieve) Artificial Intelligence.
De keuze voor GCP biedt daarnaast veel voordelen; zowel voor development, security, monitoring en uit servicing-oogpunt. Voordelen waardoor wij onze hoge kwaliteitsstandaard kunnen borgen en veel tijd - en daarmee kosten - kunnen besparen voor onze klanten.
technieken
gcp
Het ‘cloud native’ platform van Aidsfonds draait volledig op het Google Cloud Platform. Dit platform stelt ons in staat te focussen op de applicatie (en niet de infrastructuur). De cloud native-oplossing zorgt voor voor stabiliteit, snelheid (operationeel en ontwikkeling) en schaalbaarheid.
imgix
Dankzij realtime image processing van imgix zijn alle beelden altijd optimaal weergegeven, qua compressie en omvang. Daarnaast verzorgt imgix met behulp van slimme gezichtsherkenning-algoritmes automatisch de juiste uitsnedes.
wordpress
Basis voor het CMS is WordPress. Daaroverheen: maatwerk. Wij maakten WP geschikt om snel, veilig en schaalbaar vanuit de GCP-cloud te draaien. De beelden komen vanuit het CDN van imgix.
test-driven optimalisatie
Met de inrichting van een test-driven optimalisatieproces, hebben we de focus gelegd op het optimaliseren van het converterende karakter van de website. Dit proces wordt geleid door partner SDIM, via maandelijkse optimalisaties. De optimalisatie leidt - mede door het inzetten van CRO (Conversion Rate Optimization) tot verhoging van het percentage bezoekers dat een gewenste actie onderneemt (zoals een donatie doen, formulier invullen, et cetera). Met CRO wordt het gebruikersgedrag continu geanalyseerd en testen we verschillende variaties van de website. We nemen beslissingen op basis van gegenereerde data, om het conversiepercentage te verbeteren. Na elke test wordt de site (maandelijks) op basis van de winnende variant geoptimaliseerd.