achtergrond
KNCV Tuberculosefonds (verder: KNCV) zet zich wereldwijd in voor de strijd tegen TBC. De afgelopen periode hebben verschuivingen binnen en buiten de organisatie gevolgen gehad voor de positionering en profilering van KNCV.
Belangrijkste verandering is dat de zorgprofessionals (internationaal gezien) een steeds belangrijkere doelgroep vormen voor het fonds. Tijd om de invulling en rol van de website in lijn te brengen met deze ontwikkelingen.
- Opdrachtgever
- KNCV Tuberculosefonds
- Opdracht
- Breng de website kncvtb.org in lijn met de nieuwe doelgroep, doelstelling en tone-of-voice van KNCV.
- Doelgroep
- Primair: (zorg)professionals
uitdagingen
Bij de (her)ontwikkeling van de website stonden we (onder meer) voor de volgende uitdagingen:
- De tools op landingspages en contentpages laten aansluiten bij de nieuwe primaire doelgroep.
- De vormgeving en look&feel van de website in lijn brengen met andere KNCV-middelen.
- De bestaande elementen en componenten waarmee KNCV zelf pagina’s kan opmaken in het CMS beter laten aansluiten bij de professionele doelgroep.
- Mogelijk maken voor professionals om snel (zonder veel kliks) naar specifieke content te kunnen navigeren.
oplossingen
We zijn begonnen met de look & feel van de website in lijn te brengen met andere (offline) uitingen en publicaties. Header, footer en navigatie werden herzien conform de nieuwe huisstijl en voorbereid op alle mogelijke toekomstige aanpassingen.
Om de professionele doelgroep sneller naar voor hen relevante content te leiden, riepen we een nieuw component in het leven: het Quick Access Menu. Geïntegreerd met de zoekfunctie geeft het QAM (zorg)professionals direct toegang tot dieper gelegen content, op veel gedetailleerder niveau. Verder herontwikkelden we de presentatie van actuele ontwikkelingen. Dit op een aantrekkelijke speelse manier zodat diverse soorten content (tools, nieuws rond initiatives, event, etc.) snel voor de professionele doelgroep te presenteren.