achtergrond
Stichting Hartekind (SH) financiert levensbelangrijk onderzoek ten bate van ‘hartekinderen’; kinderen met een hartafwijking. SH geeft voorlichting en organiseert/ondersteunt evenementen en initiatieven om meer onderzoek mogelijk te maken.
opdracht
SH vroeg us. om het centrale platform van de stichting volledig te vernieuwen, zodat de site sterker bijdraagt aan het behalen van de ambities en toegerust is voor een op handen zijnde grote bewustwordingscampagne.
resultaat
us. ontwierp en bouwde een geïntegreerde, gestandaardiseerde, schaalbare en veilige oplossing voor de website, het CMS, externe koppelingen met onder meer CRM, payment provider en e-mail tooling. De planning was strak, en als partners moesten we samen alles op alles zetten om de harde deadline te halen: de dag waarop de nieuwe SH-ambassadeur Nienke Plas (zelf moeder van een hartekind) werd geïntroduceerd.
NGO suite
De nieuwe website draait op basis van onze beproefde NGO suite, waarbij contentmanagers de tools krijgen om zelfstandig de website in te richten, te vullen en later uit te bouwen. Ook kan SH zelf eenvoudig formulieren aanmaken en afhandelen. Naast flexibele donatieformulieren gaat het daarbij om flexibele formulieren rond eventinschrijvingen.
technieken
GCP
Het ‘cloud native’ platform van Stichting Hartekind draait volledig op het Google Cloud Platform. Dit platform stelt ons in staat te focussen op de applicatie (en niet de infrastructuur). De cloud native-oplossing zorgt voor voor stabiliteit, snelheid (operationeel en ontwikkeling) en schaalbaarheid.
imgix
Dankzij realtime image processing van imgix zijn alle beelden altijd optimaal weergegeven, qua compressie en omvang. Daarnaast verzorgt imgix met behulp van slimme gezichtsherkenning-algoritmes automatisch de juiste uitsnedes.
Wordpress
Basis voor het CMS is WordPress. Daaroverheen: maatwerk. Wij maakten WP geschikt om snel, veilig en schaalbaar vanuit de AWS-cloud te draaien. De beelden komen vanuit het CDN van imgix, de overige onderdelen direct vanuit het CDN van AWS.
Een sterk partnership vanaf dag één
Bekijk de website.“Voor ons is de website als hub onmisbaar voor de werving van donateurs, maar ook om mensen te bereiken met de juiste informatie over hartafwijkingen bij kinderen. Omdat we stonden voor de lancering van onze nieuwe ambassadeur, zaten we met dit website-project in een enorme pressurecooker. De manier waarop us. daarmee omging, continu vooruitkeek en met ons meedacht, is ijzersterk geweest. Vanaf dag één voelde onze verstandhouding als een sterk partnership. We hadden samen een doel voor ogen en us. schakelde continu mee zodat we de meeste issues die we onderweg tegenkwamen uit de weg konden ruimen. Ik weet dat zo’n grote betrokkenheid en inzet niet vanzelfsprekend is en daar ben ik ze ongelooflijk dankbaar voor!”