achtergrond
Utrechts Landschap wil nieuwe natuur en erfgoed verwerven en bestaande natuurterreinen en gebouwen onderhouden en ontwikkelen. Hiervoor is geld en draagvlak nodig en de website is het aangewezen medium om de betrokkenheid van publiek en donateurs te laten groeien. Utrechts Landschap vroeg us. een nieuw, gebruiksvriendelijk online platform voor hen te ontwikkelen, met veel nieuwe functionaliteiten en een flexibel CMS.
Opdrachtgever: Utrechts Landschap
Opdracht: Design & bouw van nieuw online platform
Doelgroep: (Potentiële) donateurs, vrijwilligers, fondsen, partners, etc.
Oplossing: Veelzijdige website op basis van onze ngo-suite
uitgangspunten
Utrechts Landschap wil met de nieuwe website inzetten op het verbeteren van de gebruikservaring, het vergroten van de effectiviteit als marketinginstrument, automatische koppelingen met andere systemen en meer flexibiliteit. Samen besloten we vol in te zetten op de functie ‘Ik wil…’’ als startpunt van de conversiefunnel en daarop het ontwerp, de UX, navigatie, SEO en SEA te optimaliseren.
synergie en efficiëntie: NGO suite
De website voor Utrechts Landschap is de derde in een serie ‘landschapwebsites’ die us. in ‘21/’22 ontwikkelde. Eerder dit jaar leverden we online platforms op voor Zuid-Hollands Landschap en Geldersch Landschap & Kasteelen. De in aanvang voor ZHL ontwikkelde structuur en functionaliteiten, en de keuze voor onze NGO suite als basis, boden de natuurorganisaties synergie en efficiëntie, mét behoud van eigen identiteit en voldoende mogelijkheden voor maatwerk. Zo zijn de landschap-websites elk met een eigen CRM-systeem gekoppeld. Een gebruiksvriendelijke interactieve kaart is het resultaat van gezamenlijke input en inspanning van de drie Landschappen.
langetermijn technology partner
NGO’s en andere goededoelenorganisaties actief helpen bij het behalen van hun online doelen: dat doen wij heel graag. En inmiddels hebben we daar als online technology partner van partijen als Amnesty, SOS Kinderdorpen, Lilianefonds en Wilde Ganzen ook heel wat ervaring mee opgedaan. Ook de verschillende landschapsstichtingen passen perfect in dit rijtje van opdrachtgevers met een echte ‘purpose’.
technieken
AWS
Het platform draait volledig in de cloud via Amazon Web Services (AWS). Door slim te cachen en beelden optimaal te leveren, is de website uitzonderlijk snel geworden — zonder concessies te doen aan kwaliteit. Alles schaalbaar, dus ook bij grote bezoekersaantallen optimale prestaties.
imgix
Dankzij realtime image processing van imgix zijn alle beelden altijd optimaal weergegeven, qua compressie en omvang. Daarnaast verzorgt imgix met behulp van slimme gezichtsherkenning-algoritmes automatisch de juiste uitsnedes.
Wordpress
Basis voor het CMS is WordPress. Daaroverheen: maatwerk. Wij maakten WP geschikt om snel, veilig en schaalbaar vanuit de AWS-cloud te draaien. De beelden komen vanuit het CDN van imgix, de overige onderdelen direct vanuit het CDN van AWS.