achtergrond
Het Zuid-Hollands Landschap is een organisatie van natuurbeschermers. Samen met donateurs en vrijwilligers zorgt ZHL dat er altijd natuur binnen handbereik is, voor alle inwoners van Zuid-Holland. De website speelt een belangrijke rol in het informeren en activeren van de verschillende doelgroepen. Om de online flexibiliteit te vergroten en terugkerende hoge kosten voor CMS-updates te voorkomen, vroeg de stichting us. een nieuwe (mobile first) website te ontwikkelen.
- Opdrachtgever
- Stichting het Zuid-Hollands Landschap
- Opdracht
- Design & bouw van nieuwe duurzame en dynamische website
- Doelgroep
- (Potentiële) donateurs, vrijwilligers, fondsen, partners, etc.
- Oplossing
- Veelzijdige website op basis van onze ngo-suite
betrokkenheid vergroten
Het belangrijkste doel van de nieuwe website is het creëren en faciliteren van betrokkenheid. We wilden het zo makkelijk mogelijk maken om een eenmalige of structurele donateur te worden, routes te downloaden, mee te doen met acties, excursies en activiteiten of vrijwilliger te worden. Hoe? Door het verhaal van ZHL duidelijk en aantrekkelijk te vertellen, de bezoeker op zijn wenken te bedienen, en met een sterke CRM-strategie de conversie van leads naar donateurs te verhogen.
synergie en efficiëntie: NGO suite
De website voor het Zuid-Hollands Landschap is de eerste in een serie ‘landschapwebsites’ die us. in ‘21/’22 ontwikkelt. Vergelijkbare projecten volgden, onder meer voor Gelders Landschap & Kastelen en Utrechts landschap. De in aanvang voor ZHL ontwikkelde structuur en functionaliteiten, en de keuze voor onze NGO suite als basis, boden de natuurorganisaties synergie en efficiëntie, mét behoud van eigen identiteit en voldoende mogelijkheden voor maatwerk. Zo zijn de landschap-websites elk met een eigen CRM-systeem gekoppeld.
langetermijn technology partner
NGO’s en andere goededoelenorganisaties actief helpen bij het behalen van hun online doelen: dat doen wij heel graag. En inmiddels hebben we daar als online technology partner van partijen als Amnesty, SOS Kinderdorpen, Lilianefonds en Wilde Ganzen ook heel wat ervaring mee opgedaan. Ook de verschillende landschapsstichtingen passen perfect in dit rijtje van opdrachtgevers met een echte ‘purpose’.
technieken
AWS
Het platform draait volledig in de cloud via Amazon Web Services (AWS). Door slim te cachen en beelden optimaal te leveren, is de website uitzonderlijk snel geworden — zonder concessies te doen aan kwaliteit. Alles schaalbaar, dus ook bij grote bezoekersaantallen optimale prestaties.
imgix
Dankzij realtime image processing van imgix zijn alle beelden altijd optimaal weergegeven, qua compressie en omvang. Daarnaast verzorgt imgix met behulp van slimme gezichtsherkenning-algoritmes automatisch de juiste uitsnedes.
Wordpress
Basis voor het CMS is WordPress. Daaroverheen: maatwerk. Wij maakten WP geschikt om snel, veilig en schaalbaar vanuit de AWS-cloud te draaien. De beelden komen vanuit het CDN van imgix, de overige onderdelen direct vanuit het CDN van AWS.